PITCHING –
FORMIDLE DITT BUDSKAP PÅ EN ENGASJERENDE OG OVERBEVISENDE MÅTE!
Med Rick Salmon
De fleste tror at pitching er noe du gjør i en heis eller for å vinne en konkurranse. Selv om dette faktisk er 2 typer plasser, er det mye mer i dette. Pitching er hvordan du først får folk interessert i ditt produkt, tjeneste eller nye idé. Tenk på Pitching som en filmtrailer før en film. Tenk på det som introen eller sammendraget, bare med en dose lidenskap og moro. En pitch er starten og punktet der du begynner å påvirke publikum med din entusiasme og lidenskap.
Å komme opp med en god idé er én ting – men å overbevise andre om å støtte deg er en annen. Og vi gjør det ofte vanskelig for oss selv ved ikke å gi ideene våre det de trenger for å bli kjøpt av andre. Det er her PITCH kommer inn.
Entreprenører må være i stand til å lykkes med å pitche til investorer.
Bedriftsledere må være i stand til å lykkes med å pitche ideer og produkter til kunder, til ledelsen og til sine egne team.
Hvis du vil lære hvordan du kan gi ideene dine den beste muligheten til å lykkes, så lær hvordan du pitcher.
- Lær hvordan du tar en lang presentasjon og komprimerer den til 60–90 sekunder med saftig og overbevisende innhold.
- En pitch må være kort. Lyttere har kort oppmerksomhet. Enten kobler du deg til dem eller så gjør du det ikke.
- En tonehøyde må være tydelig. Bare 1 idé, ikke 4. Klarhet er en sjelden ferdighet i dagens omfattende verden.
- En pitch må være interessant. Trenger jeg i det hele tatt å skrive dette?
- Hvor mange mennesker er kjedelige, men forventer ros og applaus?
- En pitch må ha et mål. Hva er oppfordringen til handling du vil at publikum skal gjøre? Har du uttalt dette?
Meld deg på innen 20. oktober – klikk på påmelding til høyre. Kurset er gratis for våre medlemmer.
Om Rick Salmon:
Rick Salmon er opprinnelig amerikaner, men han har bodd i Norge i over 30 år. Det gjør ham mer til en ”Scandie” enn en ”Yankee” i disse dager. Han er en vellykket serie- gründer, bedriftstrener, tilrettelegger og utøvende coach. Rick har jobbet med bedriftskunder som BP, Disney, ESPN, Cisco, IBM, Innovasjon Norge, Business Finland, Innovate UK og European Space Agency. I 2008 vant han den prestisjetunge European Entrepreneur Venture Contest (EEVC).