Distribusjonsmuligheter – HoReCa og Dagligvare
2 dagers digital kompetansesamling - distribusjon:
Foreløpig agenda:
Mandag 15. februar - HoReCa:
Presentasjon av Matarenas forprosjekt:
”Hvordan kan lokalmatprodusenter få økt markedstilgang i Horeca-markedet.”
Videre inviteres innkjøpskjeder/grossister som presenterer mulighetene og utfordringene via deres kjeder.
Hva kan være riktig kanal for din lokalmatbedrift?
v/ Dagfinn Pedersen, Matmerk
Praktisk tilnærming til kjedene. Forslag til fremgangsmåte, forhandlinger, fordeler og ulemper, lønnsomhetskrav for begge parter. Alternative kanaler – veier inn til Horeca-markedet.
Tirsdag 16. februar - Dagligvare:
Hvordan få innpass i dagligvaremarkedet v/ Dagfinn Pedersen, Matmerk.
Hva kreves av registreringer (her gis det en komplett oversikt).
Krav til lønnsomhet – og salg ut av butikk.
- Spesialgrossisten Troye presenterer muligheter i deres system.
- Eivind Haalien, NorgesGruppens produktgruppesjef for lokalmat og spesialiteter, presenterer muligheter hos Meny/ Norgesgruppen.